Thursday, February 27, 2014

Pelik..!!..Wanita Ini Tidak Pernah Makan Selama 25 Tahun


Wanita dari India bernama Manju Dharra mempunyai penyakit pelik yang membuatnya tidak boleh makan seumur hidupnya . Wanita yang berusia 25 tahun ini selama hanya meminum susu , teh dan air putih untuk mempertahankan hidupnya .

Seperti dipetik Daily Mail , Selasa ( 11/02/2014 ) , Manju terkena penyakit yang disebut Achalasia , yang membuatnya akan terus muntah jika makan makanan padat . Penyakit aneh ini ia derita sejak lahir . Namun , walaupun tidak pernah makan , Manju tetap boleh bertahan hidup dan melakukan aktiviti , dengan mendapatkan tenaga dari susu , teh , dan air putih yang ia minum .

Menurut ibunya yang bernama Bhagwati Dharra , dalam sehari Manju boleh menghabiskan sebanyak 4-5 liter susu . Jika ia memakan makanan padat , Manju akan langsung memuntahkan semuanya . Penyakitnya ini membuat Manju terus mengeluh kerana merasa kesakitan di perutnya . Melihat keluargaya yang terbilang miskin , membuat ibu bapa Manju tidak boleh mengubatinya .

Namun , walaupun begitu , Manju akan tetap bertahan hidup seperti saudara - saudaranya . Untuk memenuhi keperluannya , Manju mempunyai lembu sendiri yang ia rawat sejak kecil . Dari lembu itu , ia akan mendapatkan susu tanpa perlu membelinya .

No comments:

Post a Comment