Tuesday, February 25, 2014

(Gambar) Pernikahan Di Restoran McDonald 's Kini Menjadi Trend

Perkahwinan merupakan sebuah peristiwa penting dan suci kerana dijangka hanya berlaku sekali seumur hidup. Banyak pasangan pada zaman ini yang kesukaran untuk berkahwin kerana masalah dana.

Masalah dana tersebut boleh berlaku kerana sebagai contoh campur tangan orang tua yang mahukan sebuah pesta pernikahan yang meriah dan wajib ada acara jamuan. Belum lagi juga dipusingkan dengan masalah kos sewa bangunan pernikahan yang tidak murah.

Berangkat dari hal tersebut, restoran cepat saji McDonald 's seperti di Jepun, Taiwan, Singapura, Amerika Syarikat dan di negara-negara lain menawarkan penyelesaian bagi para pasangan yang hendak berkahwin. Para pasangan boleh menggunakan dan menyewa gerai McDonald 's sebagai tempat resepsi perkahwinan mereka dengan harga istimewa. Tentunya para tetamu dijamu dengan menu yang ditawarkan McDonald 's.

Pernikahan di Restoran McDonald's
Sepasang mempelai menikah di McDonald's di Mexico City

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pesta pernikahan di restoran McDonald's Yohohama, Jepun

Pernikahan di Restoran McDonald's
Resepsi pernikahan di McDonald's Hongkong

Pernikahan di restoran McDonald's
Pasangan ini berkahwin di McDonald's di kota Taipei, Taiwan

Solusi yang unik ini mendapat sambutan hangat. Bayangkan, kalau biasanya para tamu pernikahan dihidangkan dengan makanan dan minuman cocktail, maka disini mereka akan dihidangkan burger, french fries, coke dan ais krim khas McDonald's.

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pasangan ini berkahwin di McDonald's Minneapolis, Amerika Serikat

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pasangan suami-istri ini melangsungkan pemberkatan pernikahan di sebuah gerai McDonald's yang tidak disebutkan tempatnya

Kalau biasanya gerai McDonald's bisa disewa untuk acara ulang tahun anak, mengapa tidak digunakan sebagai tempat acara pernikahan? Cukup simpel bukan?

(Daily Mail dan berbagai sumber lain)

No comments:

Post a Comment