Sunday, November 10, 2013

Peniaga kuih terkejut disaman polis traffik


TANAH MERAH - Seorang peniaga kuih terkejut apabila mendakwa keretanya disaman ketika sedang membuat bayaran selepas membeli barang keperluan perniagaannya berhampiran Pasar Besar Tanah Merah, di sini, Rabu lalu.

Peniaga mahu dikenali sebagai Su mendakwa, kejadian berlaku hampir jam 9 pagi ketika dia baru selesai mengisi barang ke dalam bonet kereta yang diletakkan di hadapan kedai itu dan sedang membuat bayaran di kaunter.

“Bonet kereta pun masih belum tutup kerana saya kena bayar dulu tetapi bila siap bayar, saya tengok anggota trafik dengan kereta peronda letak saman dan terus berlalu pergi.

“Saya tahu dia jalankan tugas tetapi patut ada budi bicara seperti anggota trafik lain yang saya jumpa sebelum ini, lagi pun saya sudah siap beli barang dan tengah buat bayaran,” dakwanya, kelmarin.

Su mendakwa, dalam keadaan sukar untuk mencari rezeki bagi menyara keluarga hasil daripada menjual kuih pada sebelah petang, saman trafik itu menambahkan lagi beban kewangannya.

“Kasihan pada peniaga kecil macam saya bila kena saman begini, lebih-lebih lagi sekarang ini nak cari duit untuk makan minum pun susah, inikan pula nak kena bayar saman,” dakwanya. - Sinarharian

No comments:

Post a Comment