Thursday, November 28, 2013

Orang-Orang Ini Berjalan Di Atas Bara Api Tanpa Merasakan Panas

Festival yang diraikan setiap tahun pada tarikh 8 Disember ini diadakan di kuil Buddha Zen di Aichi , Jepun . Dalam festival ini , seperti yang dilaporkan oleh rocketnews24 , para peserta akan diminta untuk melangkah melintasi bara api yang menyala guna mendapatkan kembali kesucian batin mereka .

Tahun ini , panitia Fukugonji Akiba Grand Festival berjanji bahawa acara ini akan lebih menghiburkan berbanding tahun lalu .

Dewa pelindung Fukugonji bernama Akibasanjakubo . Fukugonji dulunya adalah seorang sami . Dikatakan bahawa dalam hidupnya , ia telah berjaya menguasai segala bencana kebakaran dan mampu mengawal api .

Setiap tahun Akibasan Grand Festival diadakan di Fukugonji untuk memperingati hari kematian dan kenaikan Akibasanjakubo .

Festival ini terdiri dari dua bahagian utama : berdoa dan berjalan di atas bara api . Selepas berdoa di dalam kuil , para peserta akan menyanyi sambil bergerak mengelilingi api .

Orang yang berani melewati bara api akan dimurnikan hati dan fikirannya , kerana ketakutan seseorang terhadap api akan mengingatkannya untuk mengawal api batinnya juga .






No comments:

Post a Comment