Saturday, March 1, 2014

Ternyata Ada Pasar Yang Menjual Calon Isteri


' Bridal Market ' atau ' Pasar Calon Mempelai Wanita ' . Di pasaran yang lebih mirip perayaan ini , para gadis - gadis muda dan lelaki - lelaki muda akan bertemu . Mereka tentu saja bersama dengan para orang tua . Wanita - wanita muda akan tampil dengan pakaian gipsi atau pakaian bagus lain . Mereka akan berpakaian semenarik mungkin untuk bisa menarik perhatian calon pengantin lelaki yang akan menawar mereka .

Menawar ? Ya , mereka akan ditawar sebagaimana benda - benda di pasaran . Namanya saja pasaran calon mempelai wanita . Namun bezanya , di sini bukan perdagangan perempuan . Orang - orang tua yang kebanyakan berlatar belakang miskin ini akan membiarkan anaknya mencari lelaki yang mau ' menawar ' mereka untuk dinikahi . Jaminannya adalah bahawa anak gadis mereka masih dara .

Wang hasil rundingan ini akan digunakan untuk membeli gaun pengantin dan pelbagai keperluan perkahwinan lain . Apabila nantinya terbukti anak gadis ini tak lagi perawan , maka keluarga mempelai wanita akan mengembalikan semua wangnya . Semakin cantik dan semakin banyak lelaki yang ingin melamar seorang gadis , biasanya harganya akan semakin tinggi .



                             Yang Selalu Mengalami masalah Kurang Tidur..Lihat Disini  


No comments:

Post a Comment